Skip to content

Leer ons kennen: Renée van Putten, Technisch Marketeer

Leestijd: 4 minuten

De komende weken verschijnt iedere week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen. 

Renée van Putten (26) kwam 3,5 jaar geleden bij ons binnen, toen zij aan het afstuderen was van haar Masteropleiding Communicatie- en Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ze schreef haar scriptie bij DIRECT Service Groep, het overkoepelende bedrijf van onder andere DIRECT Klantcontact. Na het afronden van haar scriptie kreeg Renée de kans om haar onderzoek in praktijk te brengen. En zo begon de carriere van Renée bij DIRECT. Inmiddels zet zij zich al bijna vier jaar in voor DIRECT Klantcontact op de marketingafdeling. Begonnen als Allround Markteer, maar in middels gespecialiseerd tot Technisch Marketeer. Lees hier hoe ze dat heeft bereikt en wat haar plannen voor de toekomst bij DIRECT zijn.

We noemen onszelf DIRECT’ers

“Ik houd me vooral bezig met het optimaliseren en verbeteren van onze websites en  online systemen. In vaktaal ontferm ik me over de algehele marketing automation. Dat doe ik nu sinds kort. Toen ik hier net begon, wist ik eigenlijk nog niet zo goed waar ik het over had, maar inmiddels is dit echt mijn vakgebied.” legt Renée uit.

Renée begon als Allround Marketeer, maar wij hebben haar mogen zien opbloeien tot een ware professional met een sterke voorkeur voor onze digitale processen. “Ja, zo kan het leven soms gaan.” lacht Renée met ons mee. “Stiekem ben ik daar wel trots op. Ik heb hier nu echt mijn eigen expertise binnen het bedrijf. Ik heb in deze 3,5 jaar echt kunnen ontdekken wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Ik weet waar mijn krachten liggen, en ook waar niet. Dat ik de kans heb gekregen om dat de mogen ontwikkelen, vind ik erg waardevol.”.

"Ik heb ontzettend geluk gehad dat ik hier alle vlakken van het marketingvak heb mogen ‘proeven’. Ik weet nu 100% zeker welke richting ik op wil met mijn carrière."
agents dkc

Een duik in het diepe

“Je kan wel stellen dat ik hier in het diepe ben gegooid.” vervolgt Renée. “Toen ik bij DIRECT Klantcontact begon was ik bezig met interne marketingactiviteiten, maar ook met basale externe marketingactiviteiten. Alles was nog nieuw voor mij. Dus er was genoeg ruimte om te ontdekken wat ik van de werkzaamheden vond. Ik heb zo kansen gekregen om mijzelf te ontwikkelen. Er heerst hier een doe-cultuur. Je moet dingen zelf uitzoeken.  Ik noem het ‘learning-on-the-job’. De manier waarop ik mijn werk uitvoer, heb ik niet perse geleerd tijdens mijn opleiding. Ik denk dat ik het vooral mezelf heb aangeleerd tijdens mijn werk bij DIRECT. Dat typeert DIRECT echt. We noemen onszelf DIRECT’ers, we zijn doeners hier.”

“Samen werken we aan één missie. Elke dag maken we Nederland weer een stukje klantvriendelijker. Ik merk dat we als organisatie elke dag beter worden in wat we doen. We leren en groeien. Ons uiteindelijke doel? Een tevreden klant natuurlijk!”

Klantbeleving staat bij Renée hoog in het vaandel. “Mijn persoonlijke missie is het bewerkstelligen van een naadloze klantbeleving voor onze klanten. Daar hoort bij dat een klant zich zo soepel mogelijk  beweegt door onze informatiestromen. Dit zodat hij op de juiste momenten op de juiste plekken terecht komt.  Geen drempels of hobbels, geen obstakels of uitdagingen. En als deze klant ons dan toch ooit wil verlaten.. dan streef ik ernaar dat hij zo blij mogelijk weggaat. Maar vooral niet boos of teleurgesteld.”

"Ik zou iedereen de tip willen geven om altijd je ambities uit te spreken. Durf te dromen. Droom durf, doe, DIRECT!”

Renée van Putten, Technisch Marketeer

Een duik in het diepe

“Dat is wat marketing voor mij betekent: je trekt klanten naar je toe via de juiste wegen en middelen. Daarna zorg je ervoor dat klanten 100% tevreden blijven. Neem bijvoorbeeld een huidig project van mij: ik ben bezig met het re-designen van de DIRECT Klantcontact website én houd me bezig met de UI en UX (UI staat voor User Interface en UX staat voor User Experience) van onze systemen. Dat doe ik om ervoor te zorgen dat (potentiële) klanten zich makkelijker kunnen voort bewegen op onze kanalen.”

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

“Ik woon om de hook van het DIRECT Klantcontact kantoor, dus ik kan lekker lopen naar werk.  Dat vind ik fijn:  even m’n hoofd leegmaken, een muziekje in mijn oren en met een positieve houding richting een drukke dag. Mijn dag begint met het openen van mijn mailbox en het beantwoorden van mails.  Ik ben een gevoelswerker, dus ik weet nooit van te voren wat de dag mij brengt.  Natuurlijk houd ik rekening met deadline en prioriteiten. Maar soms ben ik de hele dag druk met het uitschrijven van een plan, terwijl de andere dag echt in het teken staat van het (ver)bouwen van een website. Ik heb daardoor best flexibele agenda en altijd de garantie voor een gevarieerde dag.”

Renée vervolgt: “Onze marketingafdeling bestaat momenteel uit vier dames. Ieder met een eigen expertise. We ondersteunen elkaar waar nodig en bewaken altijd korte lijnen. Afhankelijk van de verschillende lopende projecten werken we ook met verschillende externe partners, denk hierbij aan branding bureaus, developers of UX-designers. Veel variatie en veel contacten.”

"Als je me vraagt of klanten blij worden van DIRECT Klantcontact, dan zeg ik volmondig: ‘ja!’"

Renée van Putten, Technisch Marketeer

We rennen écht voor onze klanten

“Het belangrijkste ik mijn werk vind ik dat klanten blij van ons worden. Ons team werkt hard om dat te bereiken.  We komen altijd met een goede oplossing en klachten worden ook echt serieus genomen. We ‘rennen’ direct voor de klant (gebeurt soms ook echt hoor!) om dingen op te pakken.”

Benut jouw capaciteiten en breng deze direct in de praktijk

Het belangrijkste is om in jezelf te geloven. Met een portie vertrouwen en een goede voorbereiding moet het helemaal goedkomen.

Ben jij nog op zoek naar een leuke functie in klantcontact? Neem dan contact met ons op via het formulier hiernaast.

Back To Top