Skip to content

Op deze pagina vind je een overzicht van veelgestelde vragen over werken bij DIRECT Klantcontact, maar ook over het sollicitatieproces en onze dienstverlening. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met ons door hier te klikken.

Kies een categorie

Algemene vragen

DIRECT Klantcontact is een organisatie met een ontzettend open cultuur. We zijn het meest trots op onze eigen medewerkers. Onze medewerkers zijn ons trots en vinden het dan ook belangrijk om hen altijd op nummer één te zetten. Dit doen we door het continu opleiden, coachen en trainen van onze medewerkers. Het gaat hier om persoonlijke én professionele ontwikkeling. DIRECT Klantcontact is dé specialist in klantcontact en bedient ruim 800 verschillende bedrijven – groot en klein. Kies je voor DIRECT Klantcontact dan kies je voor een veelzijdige carrière. We hebben één gezamenlijke missie met z’n allen en dat is het draaiende houden van Nederland. Dit doen we door de Nederlandse bedrijven kennis te laten maken met het klantvriendelijk zijn én acteren.

Bij DIRECT Klantcontact werken er ruim 150+ klantcontactmedewerkers verdeeld over de hele wereld. Uiteraard zit de grootste gedeelte van het team in Arnhem, maar we hebben ook collega’s in Oekraïne, Suriname en Zuid-Afrika.

Al onze openstaande vacatures vind je op deze verzamelpagina. Staat er op dit moment niks voor je tussen maar wil je wel voor ons aan de slag? Dan kan je altijd even contact opnemen of een open sollicitatie sturen naar hr@directservicegroep.nl.

Jazeker! Bij DIRECT Klantcontact zijn we altijd op zoek naar talent. Schroom niet om ons te laten weten waar jij naar op zoek bent en waarom jij graag bij DIRECT Klantcontact wilt werken via een open sollicitatie.

We zijn altijd op zoek naar gedreven nieuwe collega’s! Bekijk alle openstaande vacatures en wie weet staat jouw ideale bijbaan, stage of traineeship ertussen.

Voor alle vragen over openstaande vacatures en sollicitaties kun je contact opnemen met onze HR-afdeling. Zij zijn te bereiken op 026 – 3 723 723 of via hr@directservicegroep.nl.

Ja, door je aan te melden voor onze job alert word je automatisch op de hoogte gehouden van nieuwe vacatures die aan de door jou opgegeven voorkeuren voldoen.

Met jouw goedkeuring bewaren we jouw gegevens in onze database voor toekomstige carrièremogelijkheden. Uiteraard houden we ons hierbij aan de regels van de Autoriteit Persoonsgegevens, AVG en GDPR. Bekijk ook ons privacy statement voor meer gedetailleerde informatie.

Sollicitatieprocedure

Al onze openstaande vacatures vind je in onze vacaturebank. Staat er op dit moment niks voor je tussen maar wil je wel voor ons aan de slag? Dan kan je altijd even contact opnemen of een open sollicitatie sturen naar hr@directservicegroep.nl. Helder en simpel.

Een van onze HR-collega’s maken graag nader kennis met je om erachter te komen wie jij bent en waar je naar op zoek bent.

In een tweede gesprek gaan we dieper in op de functie die het beste aansluit op jouw wensen en ambities. Uiteraard krijg jij ook volop de kans om vragen te stellen over de functie en het werken bij DIRECT Klantcontact. Benieuwd naar de hele sollicitatieprocedure, werp dan een blik op deze pagina.

Uiteraard bellen we je het liefst op dezelfde dag nog op om te horen waarom jij zo enthousiast bent over DIRECT Klantcontact. Helaas lukt dit niet altijd. We hanteren dan ook vijf werkdagen als termijn. Dan kan het alleen maar meevallen als je eerder van ons hoort.

We vinden het ontzettend leuk dat je geïnteresseerd bent in een van onze vacatures. Bij vragen helpen we je maar al te graag. Je kunt contact opnemen met onze HR-afdeling, dit kan onder andere middels het formulier onderin deze pagina.

Dat is geen probleem! Om bij DIRECT Klantcontact te werken hoef je niet perse uit Arnhem te komen. Mocht je van verder weg komen dan vinden we een Teams gesprek net zo persoonlijk. Maar mocht je binnen enkele minuten toch bij ons op kantoor kunnen zijn, dan nodigen we je van harte uit bij ons op locatie voor een kennismakingsgesprek. Het voordeel van een bezoekje aan ons kantoor is dat je direct de mogelijkheid hebt om mee te luisteren met een van onze klantcontactmedewerkers.

Bij DIRECT Klantcontact staat kwaliteit hoog in ons vaandel. En dit begint natuurlijk bij jezelf. Om bij ons te komen werken hoef je niet perse jarenlange ervaring te hebben. Wel vinden we het belangrijk dat je enkele vaardigheden beheerst. Een assessment is een soort van werksimulatie waarin je wordt beproefd op enkele onderwerpen. Een assessment kan tot een uur duren. Tijdens zo’n toets word je getoetst op de onderdelen: gedrag & persoonlijkheid, werkhouding, communicatie en taal. Eenmaal het assessment afgelegd, wordt er een score vastgesteld. Is dit een score van 70% of meer, dan zijn we voor elkaar gemaakt en willen we graag met je door. Lager dan 70% betekent wellicht dat je nog niet helemaal klaar bent voor een carrière bij DIRECT Klantcontact.

Solliciteren is één, het afleggen van een assessment is twee, maar het maken van een vliegende start in je nieuwe functie is drie (en misschien ook nog wel het belangrijkst). We vinden het belangrijk om je goed te begeleiden door onze organisatie. Nadat je het assessment hebt afgelegd en bent aangenomen voor het inwerktraject, zal je worden gekoppeld aan een buddy. Dit is een ervaren klantcontactmedewerker die jou gedurende 1 á 2 dagen zal ondersteunen in het aannemen van je eerste lijnen. Kom je er even niet uit, of heb je een vraag over het systeem, wend je dan tot je buddy.

Tegelijkertijd doe je er goed aan wanneer je naast het werken, thuis of onder werktijd, ook enkele e-learnings volgt. Dit zijn online opleidingsmodules om je extra kennis te geven over hoe onze systemen werken en hoe het aannemen van een gesprek nou echt gaat. Je wordt volledig klaargestoomd voor het echte werk.

Groen licht is goed nieuws. Na jouw assessment, buddytraject en e-learningmodules is het tijd voor de laatste goedkeuring. Dit is een nulmeting met een teamleider. Een van onze ervaren teamleiders zal jou opgeleverde werk beoordelen en het uiteindelijke ‘groene licht’ geven. Dit is de officiële start van jou carrière bij DIRECT Klantcontact.

Na deze goedkeuring zal je worden ingepland voor je eerste werkweek en kan je starten met jouw loopbaan bij ons.

Inhoud van de functie

Gezien het feit ons bedrijf 24/7 dienstverlening biedt, werken we in verschillende tijdsloten. Samen met de Workforce Manager zal je kijken naar jouw beschikbaarheid. Werk je liever ’s ochtends, ’s middags, ’s avonds of in het weekend? Niks is te gek. Jij geeft jouw voorkeuren door en onze planafdeling maakt een passende rooster afgestemd op jouw school- en/of thuissituatie.

Ja zeker, dat is goed mogelijk. In de functie van flexibele klantcontactmedewerker ben je ook écht heel erg flexibel. Jij kan geheel je eigen richting en werktijden bepalen. Een baan bij DIRECT Klantcontact is namelijk heel goed te combineren met je studie, thuissituatie en/of gezin.

Voor alle vragen over openstaande vacatures en sollicitaties kun je contact opnemen met onze HR afdeling. Zij zijn te bereiken op 026 – 3 723 723 of via hr@directservicegroep.nl.

Opleiding en doorgroeien

DIRECT Klantcontact staat voor kwaliteit. Alleen door samen slim(mer) te worden zijn we instaat klanten te horen én te helpen, met welke vraag dan ook. Intern zorgen we ervoor dat je gedurende twee jaar continu wordt opgeleid tot een senior klantcontactmedewerker en zelfs klantcontactspecialist. Dit houdt in dat je vaardiger wordt, meer kennis opdoet van verschillende (moeilijkere) lijnen en uiteindelijk dus ook in salaris vooruit gaat.

Mocht je je daarnaast op een ander vlak willen ontwikkelen, kunnen we samen kijken naar een persoonlijk leerplan. In overleg is heel veel mogelijk.

Opleidingen en trainingen staan hoog in ons vaandel. We maken binnen DIRECT Klantcontact veel gebruik van e-learnings. Deze opleidingen zijn vooral gericht op het kennis vergaren over onze klanten.

Bij ons krijg je volop mogelijkheden om zelf de touwtjes in handen te houden als het gaat om jouw carrière. Dit betekent dat we graag luisteren naar jouw ambities en persoonlijke doelen. Met aandacht voor wie je bent en wat je doet en kan, begeleiden én coachen we je zo goed mogelijk. Zolang jij met plezier naar je werk gaat en je energie krijgt van wat je doet, weten wij dat je bij ons op je plek zit.

"Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten."

Kelly Papa, Marketeer

34343

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Back To Top