Anne Marie’s reis naar DIRECT Klantcontact is net zo kleurrijk als de schilderijen die ze bewondert. “Ik heb kunstgeschiedenis gestudeerd,” begint ze. “Het is mijn grote passie, maar na de geboorte van mijn drie kinderen, koos ik ervoor om mijn carrière tijdelijk op de achtergrond te zetten.” Anne Marie heeft ervaring opgedaan in diverse banen terwijl ze haar gezin ondersteunde, en vond uiteindelijk een plek in de IT-sector, waar ze tien jaar werkte als Inside Sales.
Grappig genoeg was DIRECT Klantcontact ook toen al geen onbekend begrip voor Anne Marie. Haar zus Judith werkt al ruim 23 jaar (!) bij DIRECT Klantcontact. “Ik zocht een nieuwe uitdaging en mijn zus dacht dat dit wel iets voor mij zou kunnen zijn. Daar had ik zelf in eerste instantie niet aan gedacht, omdat het voor mij best wel op afstand is en ik niet eerder teamleider ben geweest. Maar na een gesprek met Vanessa en Wybe zagen we het eigenlijk allemaal zitten. Soms loop dat zo, en komt alles eigenlijk een beetje samen. Zo ben ik hier terechtgekomen.”
Anne Marie’s leven buiten het werk is even boeiend als haar carrière. “Mijn familie is heel belangrijk voor me, en daar spendeer ik heel veel tijd mee,” vertelt ze. “Daarnaast ben ik nog steeds dol op schilderijen en kunst. Ik bezoek graag musea en verzamel verschillende kunstwerken. Kunst is voor mij een echte verrijking, het geeft me veel energie.” Anne Marie geeft aan niet een favoriete kunstenaar te hebben. “Dat ligt heel breed. Ik heb nu ook een heel andere voorkeur dan toen ik nog studeerde. Dat verschuift, net als met je muzieksmaak. En er komen natuurlijk steeds nieuwe artiesten bij waar ik ook van geniet. Ik hou eigenlijk van alle kunst,” lacht ze.
Naast een passie voor familie en kunst, gaat Anne Marie ook graag op culinaire avonturen. “Ook die interesse verschuift. Voorheen was ik heel erg gericht op Aziatisch eten, maar nu kook ik meer Zuid-Europese gerechten. Dat eet heel puur, je kunt met heel weinig iets heerlijks klaarmaken.”
Wat Anne Marie het meest aanspreekt in haar rol, is de constante dynamiek en interactie met mensen. “Geen dag is hetzelfde. De uitdaging ligt in het meeveren met wat er die dag op je pad komt,” zegt ze enthousiast. Ze vindt het motiveren en coachen van haar team cruciaal om een hoogwaardige klantenservice te waarborgen. “We werken hard aan trainingen en coaching, zodat onze klantadviseurs kunnen excelleren.”
Anne Marie haalt veel voldoening uit haar werk, vooral wanneer ze het verschil kan maken voor haar team. “Ik probeer mijn klantadviseurs te ondersteunen, vooral wanneer ze het moeilijk hebben. Of het nu gaat om het aanpassen van roosters of het bieden van nieuwe groeimogelijkheden, ik zoek altijd naar manieren om hen te motiveren.”
Sinds haar start bij DIRECT Klantcontact heeft Anne Marie veel kunnen leren en een groei doorgemaakt als leider. “Ik hield me altijd wat meer op de achtergrond, maar hier word ik gestimuleerd om naar voren te treden en mijn mening te geven. Dat heeft me echt geholpen om te groeien als teamleidster.”
Voor het komende jaar heeft Anne Marie een duidelijk doel: een betere balans vinden tussen werk en privé. “Ik heb het afgelopen jaar veel energie gestoken in mijn werk, maar nu wil ik meer balans vinden. Het is een uitdaging, maar ik denk dat ik op de goede weg ben.”
Onze financiële rots in de branding: maak kennis met onze altijd opgewekte Patrick Magendans. Inmiddels meer dan één jaar werkzaam als Financieel Manager bij DIRECT Klantcontact, waar we superblij mee zijn!
Lees meerHelga heeft al een tijdje een droom: teamleider worden. Ze zit al jaren enorm op haar plek bij DIRECT Klantcontact. Als senior klantcontactmedewerker is ze onder andere dagelijks bezig met het inwerken van nieuwe …
Lees meerAfgelopen september was DIRECT Klantcontact te gast bij de Ztack@work podcast. Dit is een podcast waarin (jonge) gasten vertellen over het werk wat ze doen. Ze praten uitgebreid over hun dagelijkse werkzaamheden …
Lees meer