Skip to content

We snappen maar al te goed dat je wilt bijdragen aan de gezamenlijke missie van DIRECT Klantcontact. Daarom vinden we het belangrijk om snel aan de slag te gaan met elkaar. Laten we de mouwen opstropen en Nederland klantvriendelijk(er) maken. Op deze pagina lees je hoe onze sollicitatieprocedure werkt en wat je kunt verwachten van ons.

Navigeer snel naar

Start je carrière in het klantcontact. Solliciteer direct.

Icoon1

Stap 1: Je solliciteert op een van onze vacatures

Je solliciteert op een interessante vacature. Door een korte motivatie en CV toe te voegen, ben je helemaal compleet. Wij bekijken je sollicitatie zorgvuldig en nodigen je binnen één week uit voor een persoonlijk gesprek. Afhankelijk van waar je vandaan komt, nodigen we je uit voor een online gesprek óf een persoonlijk gesprek bij ons op kantoor.

Kom je op dat moment niet in aanmerking voor de functie of staat de juiste vacature er nu niet tussen? Maak je dan vooral geen zorgen, schrijf je in voor onze jobalert, dan houden we je op de hoogte over meer interessante vacatures.

Icoon2

Stap 2: Het eerste contact

Wanneer we nieuwsgierig zijn geworden, krijg je een mail met een uitnodiging voor een verdiepend gesprek. Woon je in Arnhem en omstreken, dan ben je welkom bij ons op kantoor. Heel leuk, want dan mag je ook meteen meeluisteren op het call center. Anders zien én spreken we elkaar online.

Uiteraard grijpen we dit moment ook aan om alvast te horen hoe jouw stem klinkt!

Icoon3

Stap 3: Je doet een assessment

Mochten we veel potentie in je zien, dan nodigen we je graag uit om een assessment te doen. Dit is een speciale test waarbij je op vier onderdelen wordt getoetst: gedrag en persoonlijkheid, werkhouding, communicatie en taal. Je zult tijdens het assessment een werksimulatie ingaan waarin je echt wordt beproefd voor de functie van klantcontactmedewerker.

Icoon4

Stap 4: Zijn we een match?

Het assessment geeft ons direct inzichten in de resultaten. Concluderen we dat we voor meer dan 70% een match zijn, dan willen we je graag verwelkomen in ons team. Het leren én werken begint nu pas echt.

Icoon5

Stap 5: Buddytraject en e-learnings

Jouw opleidingstraject bij DIRECT Klantcontact start. Je zult worden gekoppeld aan jouw buddy. Gedurende 1 á 2 dagen zal je naast diverse online e-learnings over onze systemen, klanten en gesprekstechnieken, ook worden beproefd door middel van diverse toetsen. Samen met jouw buddy zal je jouw uitslagen doornemen en bespreken. Je buddy zal gedurende het traject meekijken, helpen en ondersteunen waar nodig.

Icoon6

Stap 6: Nulmeting met een teamleider

Je hebt inmiddels het assessment gedaan, een buddytraject gevolgd én e-learnings afgerond. Eén van onze teamleiders doet een zogeheten nulmeting. Dit is een algehele beoordeling van alles wat je hebt opgeleverd. Je krijgt nu officieel groenlicht.

Icoon7

Stap 7: Gefeliciteerd! Je bent officieel een DIRECT'er.

We mogen je feliciteren met jouw nieuwe functie bij DIRECT Klantcontact. Het rooster zal nu met je worden afgestemd en je wordt ingepland voor je werkweek.

“Klantcontact is écht een vak. Empatisch zijn, technische vaardigheden beheersen, inzicht hebben en ook nog eens vliegensvlug schakelen.”

Helga van den Bosch, Senior Klantcontactmedewerker

En, ben je enthousiast? Meld je direct aan.

Kom jij ons team versterken als Freelance Klantcontactspecialist? Deel je enthousiasme door het formulier hiernaast in te vullen, liefst mét cv en motivatie. Dan kunnen we je aanmelding direct in behandeling nemen.

  • Werken waar en wanneer jij wilt
  • Je bent je eigen baas
  • Geen KVK- of btw-nummer nodig
  • Hidden
  • Max. bestandsgrootte: 2 MB.
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Back To Top