Waarom heb je ervoor gekozen om als teamleider in Paramaribo aan de slag te gaan?

“Het kwam ter sprake tijdens een borrel. Het leek ons een logische stap om met iemand van DIRECT Klantcontact onze eigen manier van werken door te trekken in een eigen kantoor in Suriname. Ik zei meteen dat ik dit wel wilde doen, maar ik zei er ook direct bij ‘Ik ga niet emigreren hoor’,” lacht Carin. “Ik doe mijn werk met heel veel passie en plezier, en ik had al 18 mensen vanuit Suriname in mijn team zitten – allemaal ontzettend leuke en aardige mensen. Dus ik had daar superveel zin in. We hebben een mooi huisje gevonden waar ik voor het komende half jaar kan verblijven.”

Ik kan niet wachten om DIRECT Klantcontact in Paramaribo net zo'n groot succes te maken als in Nederland!
Carin Copper, Teamleider DIRECT Klantcontact

Wat verwacht je van je tijd in Suriname? Hoe zie je het werken en leven daar voor je?

“Ik kijk enorm uit naar het werk, want het is natuurlijk ongelofelijk leuk om vanaf 0 te beginnen. Ik denk dan: ‘dat gaat een dreamteam worden!’ Ik ben hartstikke gemotiveerd om dat te laten slagen, samen met mijn nieuwe collega’s. Ik ga ze inwerken, kennis laten maken met ons bedrijf en hen coachen tot klantadviseurs die in hun eigen kracht staan. Daarnaast ga ik onze nieuwe teamleider Leandro ook inwerken, waar ik overigens al kennis mee heb gemaakt. Leandro heeft de juiste mindset en is een aanpakker. Dus ik kijk uit naar onze samenwerking.”

Over het leven in Suriname zegt Carin: “Het zal even wennen zijn door het tijdverschil. Een dagstart in Nederland om 10:00 uur betekent om 06:00 uur achter mijn laptop op kantoor zitten. Maar naarmate er meer teamleiders komen, kun je dat natuurlijk beter verdelen.” Carin houdt van ontdekken, en de komende periode biedt daar volop kansen voor. “Tijdens mijn vorige en allereerste reis naar Suriname heb ik ook goed in de supermarkt rondgekeken. En wat me het meeste opviel, waren de ‘onbekende’ groente en fruitsoorten. Op de kouseband na, was er niets dat ik herkende. Dus ik heb een Surinaams kookboek gekocht,” lacht Carin. “En ik ben gaan Googlen hoe de groentes daar smaken. Veel zijn bitter, terwijl andere weer lijken op spinazie. Ik ben heel benieuwd. Verder wil ik zeker de jungle verkennen en kijk ik enorm uit naar het heerlijke weer, de cultuur en de mensen.”

Wat zijn je belangrijkste doelen voor je tijd in Paramaribo?

“Een dreamteam vormen,” zegt Carin vastberaden. “Groot groeien, een écht succes van maken. Ik wil Suriname laten ervaren wat voor een bedrijf we zijn. Toen ik bij DIRECT begon, heb ik me heel welkom gevoeld. Als ik dat gevoel kan meegeven aan mijn collega’s in Suriname, ben ik al heel erg blij. En ik denk als je dat meegeeft, krijg je ook betrokken mensen en vorm je samen echt een team. Samen dragen we DIRECT Klantcontact in Suriname, net zoals we dat in Nederland doen. Daarom vind ik het ook belangrijk dat iemand vanuit DIRECT zelf naar Suriname gaat. Wij weten als geen ander wat voor bedrijf we zijn, en dat kunnen we daar zelf laten zien. DIRECT is een uniek bedrijf. Dat ik nog steeds bereid ben om twee uur te reizen voor mijn werk, zegt wel iets.” Carin is wat dat betreft een echte DIRECT-fan! “Ja absoluut, 100%!”

Waarom zou je volgens jou als klantadviseur voor DIRECT willen werken in Paramaribo?

“Het grootste pluspunt is de variatie in lijnen die je hebt. Je gaat zo ontzettend veel leren, en geen dag is hetzelfde. We nemen de telefoon op voor meer dan 600 bedrijven, en je weet van tevoren nooit voor welk bedrijf je opneemt, welke vragen je krijgt, en welke antwoorden je gaat geven. De ene keer neem je op voor een energiemaatschappij en het volgende moment heb je een huurder van een woningcorporatie aan de lijn. Toen ik hier eerst teamleider werd, ben ik ook de lijnen ingegaan en heb ik ervaren hoe uitdagend het is. En dat zijn nog maar de basislijnen. Dus ik heb enorm respect voor onze mensen. Het vergt snel schakelen, brede kennis en goed luisteren. Je kunt met trots vertellen over je werk. ”

“Ik ben ook heel blij met de manier waarop wij mensen coachen. We focussen voornamelijk op de unieke kwaliteiten van elke klantadviseur. Zo is de één erg betrokken, de ander super vriendelijk, maar wat minder empathisch. Weer iemand anders een enorm goede luisteraar. Ieder neemt zijn eigen ding mee. Het allerleukste aan mijn baan vind ik dan ook kijken naar: wat heb jij van nature in huis, en hoe kunnen we dat inzetten om er kwalitatief goede gesprekken van te maken. En dan zie je ze echt groeien, niet alleen in hun gesprekken, maar ook in hun persoonlijkheid,” vertelt Carin trots. “Zo halen we het beste uit iedereen! Dat motiveert me elke dag weer ontzettend.”

Door ieders unieke kwaliteiten in te zetten om nog betere gesprekken te voeren, halen we het beste uit iedereen en zien we onze mensen écht groeien en stralen.
Carin Copper, Teamleider DIRECT Klantcontact

Wat wil je jouw toekomstige collega's in Suriname nu alvast meegeven?

“Laten we een team vormen. Wees open in je communicatie, en laten we er samen wat moois van maken! Want wat is een teamleider zonder klantadviseurs?”

 

Maak kennis met onze kennisbank.

Leer ons kennen
18 september 2024

Bij DIRECT Klantcontact draait alles om mensen. Daarom stellen we je graag voor aan onze toppers van werknemers, met deze keer Anne Marie de Cock in de hoofdrol!

Lees meer
Leer ons kennen
24 juli 2024

Onze financiële rots in de branding: maak kennis met onze altijd opgewekte Patrick Magendans. Inmiddels meer dan één jaar werkzaam als Financieel Manager bij DIRECT Klantcontact, waar we superblij mee zijn!

Lees meer
Verhalen
26 april 2024

Helga heeft al een tijdje een droom: teamleider worden. Ze zit al jaren enorm op haar plek bij DIRECT Klantcontact. Als senior klantcontactmedewerker is ze onder andere dagelijks bezig met het inwerken van nieuwe …

Lees meer
Ook iedere dag mensen blij maken? Bekijk dan onze vacatures en maak het verschil.
Solliciteer DIRECT
Bellen Bel DIRECT