Skip to content

Ztack@work: Cathelijne en Melissa over hun werk bij DIRECT Klantcontact

Leestijd: 3 minuten

Afgelopen september was DIRECT Klantcontact te gast bij de Ztack@work podcast. Dit is een podcast waarin (jonge) gasten vertellen over het werk wat ze doen. Ze praten uitgebreid over hun dagelijkse werkzaamheden: ze delen wat het werk nou zo leuk maakt, waar de echte uitdaging in zit, en wat er allemaal nog meer bij hun werk komt kijken. Ztack@work heeft twee collega’s van DIRECT Klantcontact uitgenodigd om in de podcast meer te komen vertellen over hun werk als agent. Dat vonden we een hartstikke leuk idee! Zodoende zijn Cathelijne en Melissa samen met Vanessa naar Hilversum gegaan en hebben ze daar de podcast opgenomen. Hoe verliep de podcast, en wat vinden zij van hun werk bij DIRECT Klantcontact?

Een warm welkom

Cathelijne en Melissa werden toen ze de studio binnen kwamen hartelijk ontvangen door presentator Daan Prins. En hoewel er aan het begin van de podcast wat gezonde zenuwen aanwezig waren, namen deze heel natuurlijk af naarmate de podcast verder ging. Daan heeft beide dames uitgebreid geïntroduceerd aan de hand van een voorstelronde. Cathelijne vertelde daarin dat ze al dertien jaar werkzaam is voor DIRECT Klantcontact en zich vooral veel bezig houdt met het inwerktraject van nieuwe medewerkers, en daardoor Melissa ook heeft mogen inwerken. Melissa werkt nu twee jaar bij DIRECT Klantcontact en heeft in die korte tijd al een mooie stap mogen maken waardoor ze nu vooral onze grootste parkeerklant begeleid. Daarnaast werkt ze ook veel met Cathelijne bij de receptie, wat naast hard werken erg gezellig is. De warmte van collega’s is volgens beide dan ook één van de redenen wat het werk bij DIRECT Klantcontact zo leuk maakt.

“Ik vind het het mooiste als ik iemand zie groeien, meer verantwoordelijkheden en taken op zie pakken en helemaal z'n eigen weg in zie gaan.”

Geen dag hetzelfde en veel doorgroeimogelijkheden

Een van de andere redenen wat het werk bij DIRECT Klantcontact zo leuk maakt, is volgens Cathelijne en Melissa het feit dat geen werkdag hetzelfde is. Zo heb je als agent bij DIRECT Klantcontact niet echt te maken met een vast schema en loopt iedere dag (en eigenlijk ook iedere minuut) weer verschillend. Een ander aspect wat het werk zo leuk maakt, is volgens Cathelijne het feit dat bellers je nodig hebben en dat je iets voor hen kan betekenen. “Dit werk is echt anders dan outbound bellen en mensen iets verkopen. Mensen bellen jou met een vraag en bij uitgebreidere klanten kun je deze bellers zelf verder helpen. En dat is echt leuk om te kunnen doen.”, vult Cathelijne aan.

Omdat Cathelijne zich veel bezig houdt met het inwerktraject van nieuwe agents, geeft ze aan dat zij ook veel plezier uit het zien van groei onder agents. Je kunt bij DIRECT Klantcontact namelijk al snel doorgroeien in je rol als agent, en als je interesse hebt in het uitbreiden van je functie of in een andere rol binnen de organisatie wordt er altijd naar je geluisterd. “Ik vind het het mooiste als ik iemand zie groeien, meer verantwoordelijkheden en taken op zie pakken en, net als Melissa, iemand helemaal z’n eigen weg in zie gaan.”, geeft Cathelijne aan.

Interesse gekregen? Luister de podcast!

Tijdens de podcast hebben Cathelijne en Melissa het verder over remote werken en bijbaanmogelijkheden, typische DIRECT Klantcontactfeestjes, hoe het inwerktraject precies verloopt, en waar je rekening mee moet houden als je gaat solliciteren bij DIRECT Klantcontact. Wil je meer hierover weten en achter alle details komen? Luister dan de podcast van Ztack@work.

Back To Top