Skip to content

Leer ons kennen: Renske van Zuijlen, Online Marketeer

Leestijd: 4 minuten

De komende weken verschijnt iedere week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen. 

Renske van Zuijlen, 29 jaar, werkt sinds augustus 2020 bij DIRECT Klantcontact als Online Marketeer. Een dame met pit én ontzettend veel ervaring. “Als Online Marketeer houd ik me bezig met diverse online aspecten van marketing. Enerzijds met het analyseren en rapporteren van de online prestaties en anderzijds met het bijsturen van de resultaten door bijvoorbeeld websitepagina’s te optimaliseren voor conversies, Google Ads campagnes te verbeteren of door Facebook campagnes op te zetten.”, vertelt Renske.

Wat vind je het allerleukste aan je werk?

“Het allerleukste vind ik het meetbaar maken van zaken, zoals websites en campagnes en in de data duiken om optimalisatieslagen te ontdekken. Ik word er blij van als ik precies weet wat er gebeurt op de website of in mijn campagnes en als ik de juiste verbeteringen weet door te voeren voor een nóg beter resultaat. Het meest uitdagende vind ik dat ik meer op mezelf ben aangewezen in deze functie dan bij mijn vorige werkgever. Waar ik voorheen een groot team aan collega’s met dezelfde specialisatie had, heb ik dit hier niet. Ik kan minder sparren over zaken waar ik tegenaanloop en moet zelf een oplossing vinden. Maar dat maakt de functie ook juist uitdagend en het geeft een gevoel van vrijheid.”, zegt Renske.

“Ik ben de enige Online Marketeer en werk samen in een multidisciplinair team.”
Marketing Klantcontact

Ik krijg enorm veel energie van mijn collega’s

“Waar ik ontzettend veel energie van krijg is dat ik weet dat ik mag starten aan een leuke dag met mijn collega’s! Ik vind het heerlijk om met een team te werken dat enthousiast, gedreven, ambitieus én daarnaast ook nog gewoon heel gezellig is. Ik krijg er energie van als we samen mooie stappen maken binnen het marketinggebied en ons werk weer naar een hoger niveau weten te tillen. Ik ben trots wanneer er successen worden behaald, juist wanneer diverse afdelingen worden betrokken bij projecten en alles feilloos op elkaar is afgestemd.”, zegt Renske.

“Vanuit mijn vorige werkgever was ik gewend om binnen kaders te werken. Bij DIRECT Klantcontact krijg ik ultieme vrijheid.”

Renske van Zuijlen, Online Marketeer

Renske Marketingafdeling

Zo ziet Renske’s werkdag eruit

“Ik sta elke werkdag om 06.00 uur op zo dat ik lekker rustig aan kan doen en om 07.30 vol energie achter mijn laptop op kantoor zit. Ik begin de werkdag met een koffie en het doornemen van mijn mails. Daarna begin ik aan een werkblok. Dit kan het maken van de maandrapportage zijn, het optimaliseren van campagnes, of andere losse projecten omvatten. In de pauze ga ik wandelen met mijn collega’s of gaan we even een winkel in, in de stad. Kans is aanwezig dat we nog een meeting hebben met het team om de online resultaten en de planning voor verdere werkzaamheden te bespreken. Aangezien ik om 07.30 ben gestart, vertrek ik als een van de eerste om 16.00 uur weer naar huis. Zo kan ik privé nog een hoop ondernemen.”

Stel je voor… je bent klant van je eigen organisatie: welke indruk heeft DIRECT dan?

Renske is direct duidelijk over het antwoord: “Ik word blij van de extreem goede inzet van het team. Ze zijn echt gedreven om mij (als klant) te helpen en mij de beste oplossing te bieden. Ook het feit dat contact informeel is en ik een direct contactpersoon heb, geeft mij een goed gevoel, een gevoel van vertrouwen. Uiteraard hebben we een continue uitdaging om de bezetting hoog te houden om zodoende doelstellingen te halen, en daar zetten we met z’n allen dan ook écht onze schouders onder.”

"Ik hoop dat voldoende bedrijven de waarde van direct en telefonisch klantcontact blijven inzien."

Renske van Zuijlen, Online Marketeer

Renske Marketingafdeling

DIRECT Klantcontact in drie woorden

  • Direct: heeft een klant een probleem, we rennen direct om te helpen. Ook in de zin van directe en korte lijnen. Laagdrempelig en direct contact met je contactpersoon.
  • Informeel: we zijn geen statige zakelijke organisatie. We zijn informeel en houden van een gezellige babbel met onze klanten.
  • Behulpzaam: wanneer we voor een uitdaging staan zetten we alle zeilen bij om een oplossing te bedenken.

Wat is volgens jou de grootste klantcontacttrend?

“Het blijven digitaliseren van klantcontact. Soms bestel ik producten en merk ik dat de mogelijkheid tot klantcontact extra ver weg is gestopt omdat ze zo veel mogelijk online willen afvangen. Of je belt een nummer en krijgt een customized menu te horen waarbij je bij géén enkele optie een medewerker aan de lijn krijgt, maar alleen verwijzingen naar de website en hoe je daar zelf je probleem kan oplossen. Ik hoop dat voldoende bedrijven de waarde van direct en telefonisch klantcontact blijven inzien. Het is positief wanneer het online proces zo gestroomlijnd is dat er überhaupt geen contact nodig is, maar wanneer dit wel het geval is, moet je goed bereikbaar zijn.”

Benut jouw capaciteiten en breng deze direct in de praktijk

Het belangrijkste is om in jezelf te geloven. Met een portie vertrouwen en een goede voorbereiding moet het helemaal goedkomen.

Ben jij nog op zoek naar een leuke functie in klantcontact? Neem dan contact met ons op via het formulier hiernaast.

Back To Top