Skip to content
Anne Lammers

Waarom een baan als klantcontactmedewerker?

Laatste update op 20 september 2023 om 11:44 am
Leestijd: 3 minuten

Als je op deze pagina beland bent, dan heb je ongetwijfeld interesse in ons mooie klantcontactvak. Wellicht sta je op het punt om te solliciteren, of kijk je gewoon eventjes rond. Hoe dan ook, overtuigen wij je graag over waarom je zou kiezen voor een baan als klantcontactmedewerker. Lees hier vier redenen om vandaag nog op die sollicitatieknop te drukken.

Navigeer snel naar

1. Communicatievaardigheden verbeteren

Als klantcontactmedewerker sta je voortdurend in contact met klanten. Je bent bij ons veelal aan het bellen, maar zult ook enkele zaken oppakken via bijvoorbeeld de mail of andere social media kanalen. Je geeft binnen een handomdraai een boost voor je communicatievaardigheden dus! Bovendien leiden we je zorgvuldig op met diverse trainingen en e-learnings. Zo zorgen we er samen voor dat jouw gesprekstechniek tiptop in orde is.

Hier zul je niet alleen baat bij hebben tijdens het werk, maar ook binnen je persoonlijke relaties én de rest van je carrière. Communicatievaardigheden zoals het beknopt overbrengen van informatie, actief luisteren en sterk verbaal kunnen communiceren zijn competenties waar je de rest van je leven wat aan kan hebben. Een goede toevoeging voor je CV dus!

2. Geen dag hetzelfde

In het klantcontactvak is geen één dag hetzelfde. Bij DIRECT Klantcontact werken we samen met een groot scala aan diverse bedrijven, binnen verschillende sectoren. Van advocatuur, tot retail, horeca of de uitvaartbranche. Dit maakt jouw functie extra uitdagend en afwisselend. Werkelijk iedere klantcase is anders. Bovendien kan jij jouw expertise verder uitbouwen. Wanneer een branche of klant jou goed ligt, zul je zien dat je hier in kan doorgroeien. Er zijn genoeg mogelijkheden bij ons!

3. Probleemoplossende mindset

Eigenschappen zoals flexibiliteit, probleemoplossend vermogen en sociale vaardigheden zijn binnen dit vak eigenlijk nog belangrijker dan vakkennis. Jij gaat voortaan het probleem van een beller oplossen. Dat kan variëren van een kapotte CV-ketel, een mislukte bestelling of een foutieve offerte. Hier komen jouw skills aan toe pas: jouw flexibiliteit, probleemoplossend vermogen én je sociale vaardigheden gaan ervoor zorgen dat jij het probleem van de beller kan oplossen.

Je leert hoe je een probleem kan ‘zien’, erkennen, verkennen en verhelderen. Je analyseert de mogelijke oplossingen en komt samen met je collega’s of de klant met een passende oplossing. Uiteindelijk zorg je ervoor dat elke klant met een goed gevoel ophangt. Wat geeft er nou een beter gevoel dan dat?

4. Flexibel

Altijd en overal bereikbaar. Dat geldt al lang voor onze klanten, maar waarom niet ook voor jou als toekomstige collega? Binnen het klantcontactvak ben je niet gebonden aan één locatie of een 9-tot-5 werkschema. Hoewel we je uiteraard graag ontvangen op ons kantoor in Arnhem, heb je bij ons ook altijd de optie om vanuit huis te werken.

Ook de werktijden zijn flexibel. Een ochtenddienst voor de vroege vogels of een nachtdienst voor de nachtuil? Het kan allemaal in je carrière als klantcontactmedewerker.

Wil jij direct een start maken in klantcontact?

Ben jij op zoek naar een afwisselende baan met leuke collega’s? Het klinkt misschien cliché, maar mijn werk is geen dag hetzelfde. Benieuwd welke leuke vacatures DIRECT Klantcontact open heeft staan? Check het vacature overzicht voor meer informatie en wie weet ben jij binnenkort onderdeel van de DIRECT-familie.

Uiteraard kan je ook contact opnemen via het formulier hiernaast. Wij nemen binnen 24 uur contact met je op, dus tot snel spreeks.

Back To Top