skip to Main Content

Klantcontact specialisten: een onmisbare schakel in ieder bedrijf

Laatste update op 14 januari 2022 om 11:11 am
Leestijd: 2 minuten

Klantenservice reikt verder dan alleen telefonisch contact. Met een goed gestroomlijnde klantenservice zorg je onder andere voor hogere klanttevredenheid en loyaliteit. Bovendien heeft een klantenservice specialist goede kennis over wat er speelt bij klanten. Dat draagt bij aan het continue verbeteren van de diensten, producten en communicatie van de organisatie. Lees hier waarom klantcontactspecialisten een onmisbare schakel zijn.

1. In kaart brengen klantervaring

Klantcontact specialisten zijn het eerste aanspreekpunt van een organisatie. Wanneer een klant een problemen of vragen hebben dan komen ze als eerst met jou, de klantcontact medewerker, in contact. Jij staat eigenlijk aan de frontlinie van het bedrijf en beschikt daarom over alle informatie om de klantervaringen en klantreis inzichtelijk te maken. Een zeer waardevolle positie, want deze kwalitatieve data is van groot belang voor iedere organisatie om er achter te komen waar de knelpunten zitten en hoe deze kunnen worden opgelost.

Samen veroveren we de wereld van klantcontact.
agents dkc

2. Werken aan het imago van een bedrijf

Een goede klantenservice zorgt voor mond-op-mond reclame. Iedereen deelt wel eens een positieve ervaring met een bedrijf met een collega, vriend of familielid. Maar liefst 97 procent van de consumenten zegt uitstekende ervaringen met een klantenservice te delen met andere mensen binnen hun sociale kringen. Als aanspreekpunt en probleemoplosser binnen een organisatie werk jij dus direct mee aan de creatie van een goed imago.

3. Klanttevredenheid verhogen

Een klantcontact specialist gaat probleemoplossend te werk. Eigenlijk zorg jij ervoor dat ontevreden klanten weer tevreden klanten worden. De klanttevredenheid van een organisatie is één van de belangrijkste graadmeters van de kwaliteit wat die organisatie levert. Bovendien bindt een goede klanttevredenheid klanten langdurig aan een bedrijf. Zij zullen dan veel eerder nog een aankoop doen of zelfs een loyale klant worden. Beide dragen bij aan het succes van een bedrijf

"Ik ben blij dat ik mensen kan helpen met hun vragen en vaak snel een oplossing kan bieden. We krijgen vaak te horen dat mensen blij met onze service zijn."

Anne Lammers, Senior Agent

Conclusie

Klantenservice medewerkers zorgen voor waarde creatie en onderscheidend vermogen. Kortom, een goede klantenservice is allesbepalend voor het in kaart brengen van de klantreis, het creëren van een goed imago én het verhogen van de klanttevredenheid. Oftewel: als klantcontact specialist creëer je waarde voor een bedrijf. Sterker nog, door steeds weer goede, persoonlijke service aan te bieden kan een bedrijf zich op een positieve manier onderscheiden van de concurrentie.

Op zoek naar een baan in klantcontact? Solliciteer dan snel.

Back To Top