Skip to content
Nando

Leer ons kennen: Nando Nuijten, Monitor

Laatste update op 14 januari 2022 om 11:11 am
Leestijd: 4 minuten

Heb je interesse in een baan bij DIRECT Klantcontact? En sta je op het punt te solliciteren? Dan is het misschien wel fijn als je al een beetje een idee hebt met wie je komt te werken. Wij interviewde jouw toekomstige collega’s over hun functie en waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen.

Onze klantcontactmedewerkers staan 24/7 klaar om de telefoon aan te nemen voor onze klanten, en de klanten van onze klanten. Zo ook Nando. Hij startte bij DIRECT Klantcontact in december 2018. Toentertijd nog als bijbaantje tijdens zijn (pre-)master. Nando groeide vanuit daar snel door. Vandaag is hij Monitor, vraagbaak, onderdeel van de ondernemingsraad (OR) én geeft hij diverse trainingen aan (nieuwe) medewerkers. Een bezig bijtje dus! . Benieuwd naar zijn verhaal? Lees dan snel verder!

Een dag in het leven van

“Mijn dag start rond uur of 16.00 en eindigt  tussen 12.00 uur en 01.00 uur ‘s. Perfect. want ik ben totaal geen ochtendmens.” grapt Nando aan het begin van ons gesprek. “Ik werk hier inmiddels voltijd, dus ik heb echt mijn ritme kunnen aanpassen aan het werk. Ook woon ik hier vlakbij, dus ik ben niet veel extra tijd kwijt aan het reizen.”

“Doordat ik pas 16.00 hoef te beginnen, ben ik altijd ruim op tijd”, vertelt Nando. “Dat vind ik fijn. Want het geeft me de mogelijkheid om even bijkletsen met collega’s en rustig op te starten. Ik wil altijd eerst even weten hoe de dag  hoe de dag is verlopen voor de mensen die ochtend- en middagdiensten hebben.. Zijn er storingen, andere calamiteiten of bijzonderheden vandaag? Ik ben graag helemaal up-to-date.”

“Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik mijn functie steeds verder kan uitbreiden.” vervolgt Nando. “Net zoals iedereen begon ik als klantcontactmedewerker. Een bijbaantje van zo’n 12 uur per week, naast mijn (pre)-master. Daarvoor was ik helemaal deze kant op verhuist. Mijn oorsprong ligt in een klein dorpje in Limburg, dus dat was een grote stap. Deze baan kon ik perfect combineren met mijn studie. De baan bleek leuk, maar de studie wat minder. Ik besloot al na een paar weken te stoppen en begon hier meer uren te maken. Ik vond het werkritme eigenlijk wel fijn, en ik leerde steeds sneller werken en kon meer dingen oppakken. Dat werd snel opgemerkt, waardoor ik steeds meer nieuwe klanten op me kon nemen. Zo ging het balletje steeds verder rollen.”

"Er zijn genoeg mogelijkheden om door te groeien. Maar je moet er wel echt voor werken."
agents dkc

'Ik vind veel variatie in mijn werkzaamheden leuk'

“Mijn officiële titel is Monitor. Maar ik omschrijf mezelf altijd als teamleider-ondersteuner. Ik kan hen van alles uit handen nemen. Ze weten wat ze aan me hebben en daardoor is er een vertrouwensband  ontstaan. Ik kan steeds meer zaken binnen de organisatie direct oppakken of van ze overnemen. Denk bijvoorbeeld aan het zijn van vraagbaak of het geven van trainingen. Dat zijn de dingen die ik leuk vind om te doen. Het past ook bij mij: ik ben ondernemend en hou van aanpakken. Ik ben iemand die beter werkt met afwisseling. Klantcontact is soms wel een beetje routine werk. Ik heb meer vrijheid nodig, en die wordt me ook geven, vooral nu ik Monitor ben. Is het druk? Natuurlijk bel ik dan nog mee. Maar op rustigere momenten pak ik liever andere dingen op.”

'Ik ben echt een openboek'

“Mijn belangrijkste eigenschap binnen dit vak is dat ik collegiaal ben. Dat maakt dat ik mijn functie goed kan uitvoeren. Maar ook dat ik mijn takenpakket zo  snel heb weten uit te breiden. Mijn collega’s weten dat ik een open boek ben: ze kunnen altijd bij mij terecht voor vragen. Ik zou echt altijd klaar staan om een collega te helpen. Daar ben ik trots op. Ik heb hier een plekje voor mezelf gecreëerd waarin teamleiders weten wat ze aan mij hebben. Ze kunnen altijd op mij terugvallen. Of het nou gaat om een openstaande dienst of wanneer er bepaalde kennis nodig is. Ik denk dat ik momenteel wel alle extra taken op me neem die er zijn, het is echt een hele lijst.”

“Ik werk ook met veel verschillende  collega’s samen. Voor sommige klanten hebben we bijvoorbeeld speciale klantcontact teams, waar ik onderdeel van ben, en ik zit ook in de ondernemingsraad (OR). Daardoor werk ik in diverse teams en met verschillende mensen samen.”

"Iedereen is hier welkom en er is ruimte om jezelf te zijn en jezelf te uiten."

Nando Nuijten, Monitor

Meer uitdaging? 'Kom maar door'

Met zo’n breed takenpakket als dat van Nando, heb je aan uitdaging geen gebrek, zou je denken. Toch geldt dat voor Nando niet. “Ik ga nooit een uitdaging uit de weg,”

“Ik haal absoluut uitdaging uit mijn werk hoor. Zeker nu ik Monitor ben. Daarvoor mocht het van mij nog wel wat meer Ik denk dat DIRECT ons als medewerkers genoeg mogelijkheden biedt om te ontwikkelen.  Uiteindelijk kan je van klantcontactmedewerker doorgroeien tot monitor of een teamleider. Die mogelijkheden zijn er zeker.  Maar je moet er wel echt voor werken. En laten zien dat je het kan.”

De cultuur van DIRECT beschrijf ik als 'open'

“Ik zou de cultuur binnen DIRECT Klantcontact beschrijven als ‘open’. Wat ik merk is dat iedereen hier welkom is en binnen de teams is er genoegis ruimte om jezelf te zijn en jezelf te uiten. Iedereen heeft een leuke band met elkaar. Dat maakt het werk ook gezellig. Uiteraard wordt er op de werkvloer keihard gewerkt. Maar er is ook altijd ruimte voor een praatje in de pauze, bij het koffiezetapparaat of tussen de werkzaamheden door. Wel fijn dat er ruimte is voor die afwisseling.”

“Daarnaast zou ik kiezen voor ‘vertrouwen’. We werken echt samen. We weten wat we aan elkaar hebben. Echt een team, een taak. Dat kan niet zonder vertrouwen in elkaar, en dat gevoel heerst hier zeker.”

Wil jij een nieuwe functie met opties om door te groeien?

Wil je starten met jouw carrière in klantcontact? Bekijk dan snel de openstaande vacatures of neem eens contact met ons op.

Back To Top